Sociale medier

Tilstedeværelsen på de sociale medier er vigtigere end nogensinde før. Her kan du nemlig målrette din markedsføring, og måle trafikken, så du ved, om du får noget for dine annoncekroner. Her på siden skriver om de sociale medier, og giver dig tips og tricks til det.


Derfor skal I være på de sociale medier

03-08-2017

I har sikkert overvejet, om I skal have jeres virksomhed på de sociale medier - hvis I ikke allerede er der. Ved at have en profil på enten LinkedIn eller Facebook, kan I med få midler gøre opmærksom på jeres virksomhed ved bl.a. at udbrede kendskabet til jeres ydelser, produkter og meget andet.

Derudover kan Google godt lide LinkedIn og Facebook, og dermed giver det jer også større synligheden på søgemaskinerne.

Desuden kan I også målrette jeres markedsføring meget mere præcist, så I ikke spilder reklamekroner på steder, hvor kun halvdelen af jeres målgruppe er.

Det er rigtig mange muligheder, så hvorfor ikke komme i gang?

Lad LinkedIn promovere din virksomhed

LinkedIn er et professionelt værktøj, som bruges i forretningsøjemed af over to millioner danskere, og derfor er dine kunder med garanti også at finde her. Man kan bedst forklare det med, at LinkedIn er erhvervslivets Facebook, så hvis du driver en B2B-virksomhed, så er LinkedIn stedet for dig.

En firmaprofil på LinkedIn er ikke det samme som at have en almindelig profil på LinkedIn. Med en firmaprofil kan du nå ud til mange potentielle kunder, og ved at give dine følgere relevant indhold i form af tekst og video vil de også i højere grad være tilbøjelig til at klikke sig ind på din hjemmeside, som i sidste ende fører til salg.

Derudover kan dine medarbejder, på deres private profil, angive, at de arbejder hos dig, hvilket også er med til at skabe øget opmærksomhed, og I kan prale med de medarbejderkompetencer, I har.

Vi har lavet en enkel guide til, hvordan du opretter en virksomhedsside på LinkedIn 

 

Kom i kontakt med kunderne på Facebook

Facebook er også et brugbart medie, hvis du vil nå ud til dine kunder. De kan både se gode tilbud og nemt komme i dialog med jer, og så kan I føre potentielle kunder over på jeres hjemmeside med et enkelt klik. Derudover kan du med en virksomhedsprofil målrette din markedsføring meget bedre, så du kommer ud til folk, der har angivet, at de er interesseret i det, du sælger. 

Det er især B2C-virksomheder, der har gavn af at være på Facebook, men B2B-virksomheder kan også drage nytte af det. Da mange har angivet, hvad de arbejder med, så kan du stadig målrette din markedsføring på Facebook - og da dine potentielle kunder er på deres Facebookprofil i privat øjemed, får du fat i målgruppen, når de har tid, og egentlig ikke forventer, at de er på arbejde. Men din virksomhed kan sætte sig fast i deres bevidsthed.

Vi har lavet en enkel guide til, hvordan du opretter en Facebookside til din virksomhed.


 

Fjernsupport Mac